اخبار مدرسه مهندسی پزشکیتازه های مهندسی پزشکی

فراخوان سومین فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشكی

نوآوری های تجهیزات پزشکی-poster(www.iranianbme.com)

فراخوان سومین فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشكی

فاصله میان فناوران و سرمایه‌گذاران همیشه یکی از مشکلات کشور در امر نوآوری بوده است. عدم اطلاع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از طرح‌ها و نوآوری‌های صنعت موجب کاهش نرخ نوآوری در صنایع مختلف شده است. از طرف دیگر این مهم موجب شده است که تولیدکنندگان داخلی برای حل مسائل و نیازهای فناورانه خود صرفاً به واحدهای تحقیق و توسعه داخل سازمان خود متکی باشند و یا جهت تأمین این نیازها به خارج از مرزهای کشور رجوع کنند.
از سوی دیگر بسیاری از طرح ها و نوآوری های جامعه متخصص و فناور داخلی به دلیل عدم وجود ساختارهای مناسب اطلاعاتی و ارتباطی، امکان معرفی موثر طرح ها و پتنت های خود را به متقاضیان نداشته و از این رو در مسیر تجاری سازی با موانع بزرگی مواجه بوده اند.
در همین راستا و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری فن بازار ملی ایران و شرکت فرابورس ایران، فستیوال‌های تخصصی طرح‌ها و نوآوری‌ها در حوزه‌های صنعتی مختلف با حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان طرح ها برگزار می شود. هدف از برگزاری این فستیوال، معرفی طرح‌ها و نوآوری‌های حال حاضر کشور به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و ایجاد نشست های تبادل فناوری به منظور مشارکت و سرمایه گذاری روی طرح ها از طریق بازار دارایی فکری می باشد.
بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی‌های فکری در کشور ماست. در این بازار، تبادل گواهینامه‌های ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و … انجام می‌شود. در این بازار، دارایی‌های فکری بعد از طی فرایندی مشتمل بر ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش‌گذاری یا قیمت‌گذاری، بازاریابی و با تأیید کمیته عرضه بازار، آگهی شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

برخي از اهداف برگزاری فستیوال های بازار دارایی فکری عبارتند از:

  • ترويج فرهنگ تبادل فناوري و استفاده از دانش روز با استفاده از ايجاد فضاي مذاكره و تعامل بين فعالان حوزه فناوري و تولیدکنندگان
  • تعامل بيشتر مراكز صنعتي با فناوران و نوآوران، مراكز تحقيقاتي كشور و شرکت های دانش بنیان با هدف افزايش به‌كارگيري توان داخلي كشور در تامين نياز های فناورانه و نوآورانه صنعت
  • معرفي آخرين يافته‌هاي فناوري ها و نوآوری ها در زمينه تخصصي فستیوال
  • ايجاد امكان مذاكره رو‌در‌رو براي متقاضيان و عرضه‌كنندگان فناوري
  • شناسايي نيازمندي‌هاي تكنولوژيك تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در حوزه‌هاي گوناگون به منظور اهتمام در مرتفع نمودن آنها از طریق شبکه های فناوری داخلی و خارجی
  • عقد قرارداد های خرید، فروش و تبادل دارایی های فکری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری

مركز فن‌بازار ملی‌ایران (پارك فناوری پردیس) با همكاری شركت فرابورس ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پس از برگزاری موفق فستیوال نوآوری‌های صنعت لوازم خانگی كه در دی‌ماه ۹۴ و با استقبال گسترده صنعتگران این صنعت برگزار شد در نظر دارد سومین فستیوال بازار دارایی فكری را در زمینه نوآوری‌های حوزه تجهیزات پزشكی در خردادماه ۱۳۹۵ برگزار نماید.
• این فستیوال تخصصی به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌های حوزه تجهیزات پزشكی شامل تجهیزات و لوازم بیمارستانی،تجهیزات و لوازم دندانپزشكی , تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی  از طریق معامله / جذب سرمایه‌گذار در بازار دارایی فكری و با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تجیهزات پزشكی برگزار می‌شود.
تبصره: نوآوری‌های مربوط به كالاهای مصرفی در این فستیوال پذیرفته نمی‌شوند.
• اختراعات حائز شرایط، پس از طی فرآیند ارزیابی و انتخاب در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رودررو فراهم می‌شود.
• در صورت حصول توافق و انجام معامله از طریق بازار دارایی فكری، حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای تكمیل مستندات اختراعات و نیز خرید اختراعات توسط صنعتگران و سرمایه‌گذاران در قالب ارائه تسهیلات وجود خواهد داشت.

مخترعانی كه تمایل به حضور در این فستیوال را دارند، مقتضی است با توجه به شرایط مندرج در پیوست نسبت به تكمیل فرم ثبت نام و ارسال آن به همراه تصویر گواهی ثبت اختراع حداكثر تا ۲۶ فروردین ۹۵ به آدرس پست الكترونیك festival@techmart.ir اقدام نمایند.

متقاضیان می‌توانند برای كسب اطلاعات بیشتر درخصوص فستیوال با شماره‌های ‌۸۸۳۵۹۴۸۲ و ۸۸۳۵۹۶۱۲-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

مدرسه مهندسی پزشکی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا