اخبار مدرسه مهندسی پزشکیبرق و الکترونیکپزشکیتازه های مهندسی پزشکیتجهیزات پزشکیتجهیزات دندانپزشکیفناوری اطلاعات و ارتباطاتمقالات پزشکیمقالات مهندسی الکترونیکمقالات مهندسی پزشکیمهندسی پزشکی

دندان های دیجیتال و هوشمند

دندان های دیجیتال و هوشمند فناوری جدیدی که در تایوان تولید شده اند، این دندان ها می توانند برای دکترتان و بر علیه شما به جاسوسی بپردازند. سنسور تعبیه شده در آنها می تواند اطلاعات خوردنی ها ، نوشیدنی ها یا مصرف دخانیات شما را بلافاصله برای پزشکتان ارسال کند.
به گمانم دیگر زمان دور زدن پزشک و دادن اطلاعات غلط به وی گذشته است. حالا دیگر وی به خوبی می داند شما هنگام گفتن جملاتی چون «من واقعا سیگار را ترک کرده ام» یا «من بعد از هر وعده غذایی نخ دندان استفاده می کنم» حقیقت را می گویید یا خیر! زیرا وی یک جاسوس خبره درون دهان شما در اختیار دارد: دندان دیجیتال!

Digital Tooth 02

این دندان مصنوعی دارای یک فرستنده بلوتوث است و از سیستم سنسور دهانی برای تجزیه و تحلیل حرکات درون دهان تان بهره می برد. شاید هنگام خوردن و آشامیدن به حرکت دهان تان فکر هم نکنید ، اما این حرکات راه های منحصر به فردی برای شناسایی فعالیت های در حال انجام دهان تان هستند. خوردن ، آشامیدن و مصرف دخانیات همگی مستلزم حرکات متفاوتی در فک ها است و دندان دیجیتال این حرکات را به کمک شتاب سنج درونی کوچکی ثبت می کند. به محض اینکه دندان حرکتی را در دهان شما تشخیص دهد ، آن را ثبت کرده و برای دکترتان ارسال می کند و این گونه پزشک معالج در جریان عادات بد تغذیه ای یا تخطی شما از دستورات پزشکی قرار می گیرد.

این دندان نتیجه کارهای محققان دانشگاه ملی تایوان است. دندان دیجیتال تا کنون نتایج بسیار خوبی از خود به جای گذارده و در دهان هشت بیمار آزمایشی ، عملکرد کاملا درستی را به نمایش گذاشته است. به گونه ای که شتاب سنج درونی آن با دقت ۹۴ درصد به ثبت حرکات پرداخته است.
اگر چه نسخه آزمایشی فعلی لازم است با کابل به کامپیوتر متصل شده و چندان کارآمد نیست ، اما قرار است نسخه نهایی با نیروی باتری کار کرده و با ارتباط بلوتوث به ارسال اطلاعات بپردازد.

منبع: نارنجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا