آشنایی با تجهیزات پزشکیاخبار مدرسه مهندسی پزشکی

هشتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی

همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی-مدیریت تجهیزات پزشکی

درباره همایش بین المللی مدیریت بیمارستان

تا به امروز با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در نظام سلامت کشوری  كه برای ساده ترين اعمال پزشكی و جراحی وابسته به کشورهای دیگر بود  پا به پای کشورهای بزرگ فعال در زمینه ی پزشكی جهان منشاء خلاقيت, نوآوری,ابتکار و توليد دانش و فن آوری در عرصه های مختلف بهداشتی و درمانی است.

با اين حال نقصان هايی وجود دارد كه پس از سالها سرمايه گذاری و تلاش در عرصه های مختلف هنوز مردم طعم خوش اين پيشرفت ها را آنگونه كه شايسته است، نچشيده اند. سهم مردم از هزينه های درمان بالا است. خدمات درماني آنطور كه بايد شايسته و درخور مردم باشد، نيست و تا توزيع عادلانه منابع و امكانات درمانی فاصله باقی است.

دغدغه مندان سلامت تحليل های متعددی را از اين شرايط ارائه داده اند كه با وجود تفاوت های مبنايی و شكلی همه در يك اصل مشترك هستند، “مديريت”. واژه ای كه هر چند بسيار از آن شنيده ايم. اما اغلب، پرداخت حرفه ای و اصولی به آن را در پای روزمرگی های نظام سلامت قربانی كرده ايم و نهالی كه بعضا از آبياری آن غافل شده ايم.
هم اكنون در دهه چهارم انقلاب شكوهمند اسلامي سياست گذاران عرصه سلامت و مديران متعهد سازمانهای بهداشتی و درمانی كشور تواما بر اين باورند تا با پرداخت جدی،حرفه ا و علمی به مقوله مديريت سازمانهای بهداشتی، درمانی و بيمارستان ها بتوانند با تلفيق توانمندی های فنی و مديريت، آن طور كه بايد طعم خوش پيشرفت های علم پزشكی را به مردم بچشانند.
دانشگاه علوم پزشکی تهران نيز با استفاده از تمام توان خود و همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انجمن علمی اداره امور بيمارستان ها، موسسه بین المللی مدیریت و توسعه سلامت و ديگر دانشگاه های علوم پزشکی سعي بر آن دارد تا با استفاده از تجربيات مديران حرفه ای بخش سلامت کشور و بهره گيری از دانش جهانی، هشتمين همايش بين المللی مديريت بيمارستانی را برگزار نمايد. محور اين همايش  “مدل های نوآورانه اداره بيمارستان” انتخاب گرديده است که با توجه به نياز مديران ارشد بيمارستان های کشور می باشد.
بر اساس مصوبات شورای سياستگذاری همايش برنامه ريزی برای حضور ۱۵۰۰نفر از سياستگذاران بهداشت و درمان، مديران ارشد دانشگاه هاي علوم پزشکی، مديران ارشد بيمارستان هاو همچنين مديران تجهيزات پزشکی در حال انجام است. اين همايش با حضور ۶استاد معتبر بين المللی و همچنين ۱۰۰نفر از روسای بيمارستان های کشورهای همسايه برگزار خواهد گرديد.

برگزاری هشتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی به همراه نمایشگاه جنبی تجهیزات پزشکی

به گزارش روابط عمومی همایش، هشتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی به ارائه مدل های نوآورانه در اداره امور بیمارستان ها خواهد پرداخت و فرصتی جهت تبادل تجربه ها و دانسته های جدید بررسی تجارب موفق جهانی می پردازد. این همایش که با حضور ۲۰ استاد برجسته دنیا و بیش از ۲۰۰۰ نفر از مدیران ارشد و میانی بیمارستانی و مدیران تجهیزات پزشکی برگزار می گردد. در این همایش ۳روزه به ۹ محور کلیدی در بیمارستان توجه خواهد شد، مدیریت مالی، مدیریت دارو و کلینیکی، مدیریت کیفیت و …. ازجمله این محورها می باشد.
همایش مدیریت بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و انجمن علمی اداره امور بیمارستان ها به همراه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار میگردد که توانسته است نقش موثری در افزایش سطح دانش مدیران بیمارستانی و ایجاد ارتباط میان وزارت بهداشت، دانشگاه و بیمارستان و شرکت های تجهیزات پزشکی ایفاء نماید.
محور مدیریت تجهیزات پزشکی که ذیل محور مدیریت تسهیلات در این برنامه تعریف شده است با حضور مدیران و کارشناسان تجهیزات پزشکی و همچنین جناب آقای دکتر محمود بیگلر برگزار می شود که در آن آخرین مدل های نوآورانه مدیریت تجهیزات پزشکی و مدیریت تسهیلات در بیمارستان بیان خواهد شد.ضمناً در این رویداد بزرگ علمی وزیر محترم بهداشت و معاونین محترم ایشان نیز سخنرانی خواهند داشت.
در کنار این همایش نیز نمایشگاه بین المللی فناوری و تجهیزات پیشرفته بیمارستانی با حضور بیش از ۵۰ شرکت معتبر خارجی و داخلی برگزار خواهد گردید که در آن به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود در حوزه بیمارستانی می پردازند.
این برنامه شامل سخنرانی های کلیدی و بین المللی، کارگاه های آموزشی همراه با امتیاز بازآموزی خواهد بود که با حضور روسا و مدیران بیمارستانی کشور و تعدادی از روسای بیمارستان های کشورهای همسایه به عنوان بزرگترین گردهمایی بیمارستانی کشور برگزار می شود.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه الکتریکی این برنامهWWW.IHMC.IR  مراجعه فرمایند.

دبیرخانه همایش

دانشگاه علوم پزشکی تهران
هشتمین همایش بین المللی مدیریت بیمارستانی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا