آشنایی با تجهیزات پزشکیاخبار مدرسه مهندسی پزشکیاخبار مهندسی پزشکی ایرانتازه های علم و فناوریتازه های مهندسی پزشکیتجهیزات پزشکیتوانبخشی و مهندسی پزشکیمهندسی پزشکیمهندسی پزشکی چیست؟مهندسی پزشکی گرایش بالینیمهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریکمهندسی پزشکی گرایش بیومتریالمهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک

ایده های نو در مهندسی پزشکی

ایده های نو در مهندسی پزشکی برای اولین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

با وجود اینکه صنعت مهندسی پزشکی در ایران و حتی دنیا یکی از پردرآمدترین حوزه‌های علمی و صنعتی محسوب می‌شود اما در کشور ما، فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پزشکی به دلیل عدم توازن بین تعداد فارغ‌التحصیلان و فرصت‌های شغلی موجود، از موقعیت خوبی برخوردار نیستند. عدم ارتباط کارآمد بین دانشگاه و صنعت، حجم بسیار زیاد واردات تجهیزات پزشکی و عدم حمایت مناسب از تولیدکنندگان داخلی از عوامل کاهش فرصت های شغلی این رشته به شمار می‌آیند.
این رویداد با هدف گردهم آمدن صاحبان صنعت و سرمایه از یک سو و نخبگان و ایده‌پردازان این حوزه از سوی دیگر، سعی داشت بستری جهت ارتباط موثر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پزشکی با سرمایه‌داران و صنعت‌گران این حوزه را فراهم کند. همچنین با توجه به محدود بودن ارتباط بین رشته مهندسی پزشکی و پزشکان، از جمله اهداف این رویداد حضور همزمان پزشکان و مهندسین پزشکی بود تا بتوان شرایطی را مهیا کرد که ضمن افزایش شناخت این دو گروه نسبت به هم، تعامل و همکاری آن ها به سطح مناسبی برسد.
اولین گردهمایی ایده های نو در مهندسی پزشکی به همت انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه تهران در ۲۶ آذر ماه در مجموعه تالارهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. تمهیدات لازم جهت برگزاری این رویداد از اوایل مهرماه آغاز شد و جلسات متعددی در جهت طرح سؤال اولین رویداد، نحوه برگزاری آن و چگونگی دعوت از پزشکان، سرمایه داران و صنعتگران تشکیل شد.

.: گزارش نخستین گردهمایی ایده های نو در مهندسی پزشکی :.

 

idebazar-iranianbme.com

 

مطابق با آمار رسمی، جمعیت افراد مسن در ایران در حال افزایش است و در کشورمان شاهد مشکلات زیادی برای سالمندان و معلولین عزیز هستیم. از این رو شناسایی نیاز ها و آگاهی از روش های بهبود کیفیت زندگی این قشر از جامعه، باعث افزایش سطح سلامتی جامعه و نشاط جامعه میگردد و از نقطه نظر اقتصادی نیز فعالیت در این زمینه اعم از تولید محصولات مورد نیاز برای این قشر، مطالعه بازار بسیار ارزشمند است. بنابراین بر آن شدیم تا در دومین گردهمایی ایده های نو در مهندسی پزشکی برای ایده ها و اختراعات مربوط به این حوزه اهمیت ویژه ای قائل شویم. با این حال در کنار ایده های مربوط به این حوزه، هر ایده ای که در زمینه تجهیزات پزشکی، سلامت و یا دیگر زمینه های مهندسی پزشکی به دبیرخانه این رویداد ارسال شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و ملاک انتخاب ایده ها، عملی شدن، توجیه اقتصادی و نوآوری آنها می‌باشد.

 

ارسال ایده-مدرسه مهندسی پزشکی ایران-iranianbme.com

مدرسه مهندسی پزشکی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا