اخبار مدرسه مهندسی پزشکیتازه های علم و فناوریتازه های مهندسی پزشکیتجهیزات پزشکی

فناوری‌های پوشیدنی و کمک به درمان بیماریها

دستبند پوشیدنی-درمان بیماری ها-iranianbme.com

فناوری‌های پوشیدنی و کمک به درمان بیماریها

فناوری‌های پوشیدنی که بیماری‌ها را درمان هم می‌کنند
در دنیای فناوری‌های پوشیدنی، برخی دستگاه‌ها فراتر از پیگیری تمرینات و خواب کاربر عمل می‌کنند و سازندگان آن مدعی هستند که این دستگاه‌ها می‌توانند به درمان بیماری‌ها و شرایط خاص کمک کنند.

 

دستگاه پوشیدنی ReliefBand
دستگاه پوشیدنی دیگر موسوم به ReliefBand برای درمان تهوع مربوط به بیماری حرکت یا حال بد صبحگاهی به بازار عرضه شده است. این دستگاه مچی به ارسال پالس‌های الکتریکی برای تحریک عصبی در کنار مچ دست پرداخته و سپس سیگنال‌ها با حرکت به سیستم عصبی مرکزی، احساس تهوع تولید شده توسط معده را متوقف می‌کند. این دستگاه نیز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تائید شده است.

مچ بند relifband-iranianbme.com-مهندسی پزشکی

دستگاه پوشیدنی Quell

برای مثال دستگاهی موسوم به Quell که به بخش بالای ساق پا وصل می‌شود می‌تواند به کاهش درد مزمن در برخی افراد کمک کند. کاربران می‌توانند این دستگاه را در کل شبانه‌روز استفاده کنند و جلسات درمانی یک ساعته داشته باشند. دستگاه Quell عصب‌های درون پا را توسط یک جریان برق تحریک می‌کند که در مقابل، باعث واکنشی از سیستم عصبی مرکزی می‌شود و سیگنال درد را در هر نقطه از بدن متوقف می‌کند. این نوع درمان موسوم به تحریک الکتریکی عصب جلدی (TENS) از چندین دهه پیش وجود داشته و در برخی تحقیقات در کاهش انواع خاص درد سودمند نشان داده است.

 

iranianbme.com-فناوری پوشیدنی

دستگاهی Quell می‌تواند به کاهش درد مزمن در برخی افراد کمک کند

به گفته سازندگان، دستگاه Quell بطور خودکار نیروی جریان را طی جلسه درمانی تنظیم کرده و همچنین دارای حالت خواب است که بطور خودکار هر دو ساعت در طول شب یک جلسه درمانی را آغاز می‌کند. پژوهشی در مورد دستگاه Quell نشان داد که دو سوم کاربران توانستند مصرف داروهای مسکن را کاهش دهند.

دستگاه Quell در حال حاضر تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا بدست آورده است. با این حال، درمان TENS بر روی همه کاربرد ندارد و از این رو سازندگان یک ضمانت ۶۰ روزه برای بازگرداندن پول داده‌اند.

 

فناوری پوشیدنی-هدبند هوشمند-iranianbme.com

هدبند Muse باعث کاهش تنش و اضطراب می شود

 

دستگاه پوشیدنی Muse
دستگاه دیگر شامل یک هدبند موسوم به Muse است که می‌تواند به کاربران در مراقبه کمک کند و در نتیجه باعث کاهش تنش و اضطراب شود. این دستگاه، سیگنال‌های مغزی را برای بررسی آرام بودن مغز یا فعال و سرگردان بودن آن اندازه‌گیری می‌کند. این هدبند همچنین فعالیت مغزی را به صوت ترجمه می‌کند تا کاربران بتوانند زمانی را که ذهنشان منحرف می‌شود، بشنوند. دستگاه در آن زمان اصواتی را برای هدایت کاربر به حالت آرام پخش می‌کند.

 

مدرسه مهندسی پزشکی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا