اخبار مدرسه مهندسی پزشکیبرق و الکترونیکپزشکیتجهیزات اتاق عملتجهیزات پزشکیرباتیک و هوش مصنوعیفناوری اطلاعات و ارتباطاتمقالات پزشکیمقالات مهندسی پزشکیمهندسی پزشکی

تازه های جراحی لاپاراسکوپی

 

Sony Surgical HeadMount 01

روش جراحى لاپاراسكوپى امروزه به پزشكان اين اجازه را مى دهد تا با ايجاد حفره هايى ريز بر روى سطح پوست و ارسال دوربين و ابزارهای جراحی کوچک ، فرايند را به صورت بسته كنترل كنند. در اين متد بدون اینکه روی سطح پوست اثر چندانی از برش و بقیه باقی بماند ، اندام هاى داخلى (معمولا اندام هاى داخل حفره هاى شكم) به راحتى توسط پزشک مورد عمل جراحى قرار مى گيرند. بسته بودن جراحى و خونريزى هاى بسيار كم باعث شده تا اين روش به عنوان گامی بزرگ در جراحى محسوب شود.در همین راستا ، شركت سونى يک كلاه هوشمند مجهز به صفحه نمايشگر سه بعدى با عنوان HMM-3000MT ارائه نموده كه پيشرفته ترين تكنولوژى موجود در روش جراحى لاپاراسكوپى محسوب مى شود. براى مثال جراحى هايى شبيه خارج كردن آپاندیس ، كيسه صفرا ، برخى از تومورها و غدد خوش خيم بيشتر با اين متد توصيه مى شود.

Sony Surgical HeadMount 02

تازه های جراحی لاپاراسکوپی

محصول جديد شركت سونى مجهز به دو صفحه نمايش OLED است و مى تواند از آن چيزى كه در داخل بدن بيمار تحت جراحى قرار مى گيرد ، تصويرى با كيفيت HD به صورت سه بعدى ، شفاف و واضح تهيه كند. همچنين وجود يک شكاف در قسمت انتهاى اين كلاه به پزشک جراح اين امكان را مى دهد تا فضاى خارج (مثلا وضعيت بيرونى شكم بيمار و يا دست ديگر پزشكان همكار) را هم در ميدان ديد خود داشته باشد.

کلاه هوشمند سونی برای جراحی لاپاراسکوپی

img02
از دیگر امکانات اين محصول مى توان به قابليت تصوير در تصوير روی نمایشگر شبيه به تمامى تلويزيون ها و انتخاب میان حالت دوبعدی و سه بعدی اشاره كرد. همچنين تصاوير را می توان به چپ و راست چرخاند یا آنها را با چرخش ۱۸۰ درجه ای وارونه کرد.
از طرفی این کلاه پزشکی قابلیت اتصال همزمان چندین دوربین اندوسکوپی را هم دارد. اين محصول در حال حاضر در ژاپن مورد تأييد قرار گرفته و قرار است روز اول آگوست رسماً معرفى و روانه اتاق هاى جراحى شود.
قيمت حدودى ۱۵۰۰ دلار براى اين كلاه پزشكى هوشمند تخمين زده شده است. به نظر مى رسد تحولات دنياى پزشكى و وسايل هوشمند آن روز به روز تشخيص و درمان ها را آسانتر مى كنند.

images

منبع: نارنجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا